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Unlike many standard works on compliance, this book focuses not on the goals, but on the means that enable effective compliance. From the internal perspective of the compliance officer, everyday problems are addressed and solved with the help of concrete, tried-and-tested measures. Based on the tension between profit generation and compliance, ethical principles as well as the appearance of compliance, its handling of contacts and its procedure in the event of violations are also discussed. Psychological and sociological insights broaden the perspective, put people at the center and offer new starting points for designing successful compliance. The content Background and foundation of compliance Decisions, goals and planning Appearance of the compliance officer Supervisors, groups and newcomers to the profession Partners, allies, competitors Audits and training Conflicts, compliance violations and detection Development and perspectives The author Thomas Schneider holds a degree in business administration. After working for many years as an internal auditor for a Dax 40 company, he has been responsible for the compliance management of a medium-sized steel trader in Essen for several years. He regularly publishes articles and books on the subject of compliance and speaks at conferences. The translation was done with the help of artificial intelligence. A subsequent human revision was done primarily in terms of content.
In: EBL-Schweitzer
Umschlag Seite 1; Titelei; Vorwort; Inhaltsverzeichnis; Kapitel I: Reichweite der Compliance; 1.1 Der Eisberg - nur 20 Prozent werden erreicht!; 1.2 Compliance-Relevanz der 80 Prozent; 1.3 Projektziele; Kapitel II: Ausgangslage der Compliance; 2.1 Links und rechts von BWL und Jura; 2.2 Auswahl und Auftreten der Compliance-Mitarbeiter; Kapitel III: Spezielle Mitarbeitergruppen; 3.1 Erfassung und Priorisierung der 80 Prozent; 3.2 Ausbildungs- und Ausdrucksniveau; 3.3 Mitarbeiter mit Migrationshintergrund; 3.4 Spezialisten; 3.5 Gruppen innerhalb des Unternehmens; 3.6 Dritte Parteien
Hauptbeschreibung: Der Vergleich des schwedischen und niederländischen Gesundheitssystems legt Potenziale zur Neuorganisation der deutschen Krankenversicherung offen. Eine Verbreiterung der Finanzierung brächte große Vorteile, ohne die Qualität der Versorgung und den Zugang über Gebühr einzuschränken. Die Schweden machen es vor: Ihre dezentrale Struktur, die Steuerfinanzierung, das Leistungsprinzip, die staatliche Arzneimittelkontrolle und die Qualitätssicherung können wichtige Ansatzpunkte sein. Die Niederlande gehen einen anderen Weg mit der Privatisierung der Krankenkassen, Stärkung der Konku
World Affairs Online
In: idea-dokumentation 2009,8
In: Turnus
In: Praxisratgeber
In: Schrift des SUVA-Fonds 94,1
In: Schrift der SATW 19
In: MTZ - Motortechnische Zeitschrift, Band 85, Heft 5, S. 14-15
ISSN: 2192-8843
In: MTZ - Motortechnische Zeitschrift, Band 85, Heft 5, S. 34-36
ISSN: 2192-8843
In: MTZ worldwide, Band 85, Heft 5, S. 34-36
ISSN: 2192-9114